Träning

Personlig Träning

Vår Personliga Tränare (PT) tar fram övningar som är anpassat helt efter dig och dina förutsättningar. Det viktigaste för oss på Akleja är att kunna möta dig som kund, oavsett vilket skede i livet du är och vilken startpunkt just du har.

Med vår PT får du hjälp att uppnå dina träningsmål, stora som små, med stöd och motivation längs vägen. Ni sätter upp mål och delmål tillsammans och ett individanpassat program utformas. Vår personliga tränare arbetar för att ta fram en träningsrutin som är hållbar både på kort och lång sikt! Hur många tillfällen och hur ofta ni ses är något ni kommer fram till tillsammans.

Utöver att vår licensierade PT har en gedigen kunskap inom träningslära är hon även leg. Naprapat och kan ta hänsyn till dina eventuella skador eller besvär.

Vid första mötet utförs en behovsanalys där ni går igenom följande:

  • Vilka resultat du vill uppnå eller vilka mål du vill sätta upp.
  • Din träningsbakgrund och din nuvarande fysiska aktivitet.
  • Eventuella sjukdomar, skadeproblem eller fysiska besvär.
  • Hur din livssituation ser ut och vilka möjligheter du har att träna.

Vi ser fram emot att få stötta dig i din träning så att du kan prestera bättre och uppnå dina mål!

Det är nu möjligt att köpa personlig träning för sitt friskvårdsbidrag, upp till maximalt 5000 kronor per år. På Akleja har vi tillgång till Epassi.

MammaMage

En skonsam träningsform för att komma igång efter en graviditet och förlossning. Övningarna kräver inga redskap, är enkla att utföra hemma och tar endast ett par minuter åt gången.

Kanske vill du starta MammaMage träningen för att kunna leka smärtfritt med ditt barn eller så är din målsättning att kunna återuppta en specifik idrott. Utifrån din förmåga och dina önskemål kan träningsövningarna successivt ökas i svårighetsgrad och belastning.

Vår certifierade MammaMage tränare kan mäta din så kallade ”diastas” (magmuskeldelning) och bedöma hur du arbetar med muskulaturen. Dessa mätningar kan göras på nytt vid återbesök för att utvärdera hur din förmåga förbättras.

För kännedom är MammaMage träning till stor nytta även om det var längesedan du var gravid och födde barn. Det är aldrig för sent att öka din funktion av magmusklerna och bäckenbotten!

Mamma – Baby uteträning

Det här passet är perfekt för dig som med säker träning vill börja stärka upp kroppen efter en graviditet.

På Aklejas utomhuspass tar du med dig din bebis som kan ligga tryggt i vagnen eller på en filt i gräset medan mammorna tränar runt om. Självklart tar du paus för att ge en matstund eller extra närhet när det behövs! Ofta tycker bebisarna att Mamma – Baby pass är spännande och blir underhållna av att se andra i närheten. Vissa tillfällen kommer du få mer träning och andra mindre – vi är nöjda med de övningar vi får till.

Övningarna som utförs är effektiva för hela kroppen med fokus på bålen och inre muskulatur. De är anpassade för nyförlösta kvinnor och instrueras av specialutbildad instruktör. Deltagarna har förstås både olika förutsättningar och målsättningar men vi inspirerar varandra till givande pass tillsammans.

Hur lång tid bör ha gått efter förlossningen innan man kan vara med på Aklejas gruppträning?

När och på vilken nivå man kan börja träna igen efter en förlossning är helt individuellt. Vi rekommenderar att du som nybliven mamma har varit på efterkontroll innan du börjar vår gruppträning. Om du är osäker kan du med fördel boka en privat konsultation med vår certifierade MammaMagetränare innan du anmäler dig till gruppträningen.

Kursbeskrivning

8 tillfällen med kursstart tisdag 11:e maj. Samling utanför Aklejas huvudentré, Västerlånggatan 20.

Tid: Kl 09.30-10.30

Pris: 1200kr.